Thursday 31 January 2008

Soliloquy

Idag har varit lite som en berg-och-dalbana. När det gäller mitt humör, i vilket fall som helst. Ibland varit helt neutral, ibland vansinnig och mestadels rätt borta i mina tankar. Vansinnet visade sig nog mest på musiklektionen när jag skulle fortsätta med min harmonisering av en melodi. Jag kan nästan ingenting om ackordteori och kände mig väldigt körd. Det blev att jag knackade frenetiskt på tangentbordet istället för på keyboarden. Kommer mest bara ihåg "JÄVLA HELVETE" och annat som liksom bara pluttade ut sig självt in i intet. Min datorgranne blev överväldigad och frågade hur man gjorde för att knappa på tangentbordet istället för på tangenterna. Jag sa att Daniel visste och fortsatte stillsamt försöken till ackord. (För Daniel har faktiskt kommit på hur man gör det.)

Min köpta middag idag mellan musiken och japanskan bestod av tre apelsiner, två källarfranskor samt en liter jätteskum havrechokladdryck. (Utan soja, vilket tydligen var fantastiskt.) Det blev att Jonas fick två av apelsinerna. En av dem gav han till Olof som även drack upp min havredryck. Som tur var så var jag inte särskilt hungrig. Min, Olofs och Mirelles sketch på japanskan gjorde succé. Vi var bäst. Med sakanasången kan ingen sketch misslyckas!

Och ja, hör och häpna! Äntligen har Sonja fått sina 3 par nya glasögon. (3 till priset av 1, passa på att fynda!) Så, tjosan! Fem personer märkte det, Anna så fort hon såg mig. Tydligen får paret jag tänkte använda mest och hade idag mig att se distingerad ut med en lätt lärarvarning. Lite framgångsrik ekonom, tydligen. Jag får nog varva rätt mycket med det andra paret. (Solglasögon platsar inte så hårt i vinterklimat.) Jag kan se igen!! Det är tegelstenar överallt.

Damn, that I conclude he's dissing me just because he doesn't pay notice..

1 comment:

TehAntiChrist said...

Men, Sonja, vad är det du undrar över egentligen med musiken? :/

Dina glasögon var jättesnygga ju :D liksom, färgen var grymt het