Tuesday 22 January 2008

Genki de wa arimasen

Hojhoj. Sonja som brukar vara genki personifierad har nu blivit besegrad av en elak liten sjukdom som smög sig på mig igårkväll. Avstod från att gå till skolan för att jag inte ville smitta mina kära vänner. Det var inte så roligt att spy fem gånger i nättras, en gång i timmen ungefär, eller att vakna var tjugonde minut av att man frös under två täcken och en varm filt. Hoppas jag kan gå till skolan imorgon!! Bara latat mig hela dagen så borde funka. Fick sms från Anna och Terese om att de saknar mig, blev jätteglad. Vänner kan man inte ha för många av.

Runt mej sitter folk och ler
Det verkar som om alla vet
Att jag ar lämnad ensam kvar
Vid nästa hållplats går jag av

Det värsta av allt - Magnus Carlsson

Den sången tycker jag mycket om. Hittade den när jag snokade bland Veros skivor för några dagar sedan och nynnat på den sedan dess av och till. Annars lyssnar jag mest på uråldriga blandband nuförtiden. Min gamla Absolute Falukorv 1 med bara svenska artister, massor med band från Tove, Bil- och resplågan 2004 av mig, Becca och Challo.. Det är en intressant blandning i vilket fall som helst. (Nu spelas LOK.)

En gubbe från Svenska kyrkans markförvaltning ringde mig idag om lajvområde. Vi talades vid i en kvart eller så. Han tycker jag ska fråga Svartbäckens Scoutkår och Friluftsfrämjandet om deras timmerstuga så kan han ge mig tillåtelse att använda marken runtomkring. Vi får väl se. Han tycktes mena att om jag tänkte ha fyllefest där så skulle jag ju inte säga det. Vilken tilltro!

Sally tror att jag kan komma in på Oxford om jag vill. Det vore utan tvekan väldigt tufft.

Till Challo ett grattis på 17-årsdagen och till allihop: må bättre än jag!

1 comment:

TehAntiChrist said...

Mwaaaw, krya på dig >.o
jag visste inte om att du var sjuk..
men liksomtyp det är chill med musiken imorgon, iaf :)