Tuesday 29 January 2008

Småtrevlighet

Igår somnade jag lycklig för att jag har så underbara vänner. Jag kände mig lite som en pytteliten honungsburk mitt i en skogsdunge dit de vackraste fjärilarna flyger för att smaka den ljuva sötheten, bara för att de tycker om mig. Och jag upphör aldrig att förvånas över hur lyckligt lottad jag är.

Idag anmälde jag mig till skridskoåkning på måndag. Vi får hoppas att skolan undvarar något par då nästan alla tycks ha valt detta något kalla nöje. Jag och Anna letade aldrig tillräckligt länge efter butchiga gympalärarinnan eller pedofiliska gympaläraren som vi hört ryktas om skulle existera, så svaret på den undran får vi nog först nästa vecka.

På spanskan erkände jag att jag tycker om att ha kläder som inte följer modet. Bekännelsen! (Har någon kunnat undgå det?)

Det var tre små nior i skolan idag som snokade runt för att se om IB är valet för dem. Stackare, som måste välja. Och ännu mer stackare om de väljer IB, på sätt och vis. Men det -är- roligt. Lite jobbigt bara. Matten var exemplarisk med sitt trigonometriparadis! Även om jag gjorde ett slarvfel när jag knappade in på miniräknaren en gång.

Haha, efter ToK:n hängde jag och Anna lite vid skåpen. Och det var bra.

Sedan gick jag till Café Linné (Hörnet) och köpte en vitchokladcookie och en varm choklad med vispgrädde. Där träffade jag tre ledare från CISV Håbo som jag aldrig träffat förr samt en bekanting från samma ställe. Vi planerade in aktiviteterna till lägret nästa vecka. Det blir mycket klasskillnader, slavarbete och tänkvärd kapitalism.

Efter ris med smörstekt fisk är jag mer än redo för att tackla kvällen!! Det blir att fylla i min Extended Essay Proposal efter att jag läst kriterierna och format frågan på bästa sätt. Sedan har jag ES- och historialäxa också. Och musik! Bra att jag kom ihåg.

1 comment:

Tove said...

Din blogg är bra, Sonja!! Din nya är bättre än den gamla. Lite kortare och sötare inlägg. Detaljer istället för utförliga beskrivningar, det faller mig på läppen.

Uppsatsämnet du valde verkar väldigt intressant, fast man måste nog läsa en himla massa historia...

Vitchokladcookie, låter HIMMELSKT!!! Önskar det gick att köpa sådana läckerbitar här omkring någonstans.

Jag och Vero har äntligen flyttat klart, fast det ser ut som kaaaaaooooos här.

Å vad jag tyckte om det där med fet stil, om hur dina vänner får dig att känna dig som en honungsburk! Otroligt fint skrivet!

Puss & kram