Saturday 26 January 2008

Lerdag

Nu sitter jag här, lite finklädd och välmatchad, väntande på att ge mig iväg hem till Jonas och hans 19-årskalas! Jag tror det kommer bli jätteroligt och är glad med min outfit. Träffa Eric med C igen och en massa människor som jag aldrig träffat! Jag tror Jonas blir glad för den gigantiska chokladrutan jag gjorde till honom och hans gäster halvt på begäran. Får se vad han säger. Tänker åka dit 20 minuter i förväg för att hjälpa till med sista-minuten-förberedelserna. Får skjuts eftersom plåten är ganska så stor att bära med sig i de fyrtio minuter det tar att gå.

Idag har jag varit duktig! Vaknade lite före frukost och spelade Animal Crossing och tjuvåt lite Milka från igår. Efter frukosten gick jag ut med soppåsen och träffade på Olovs demonkompis som jag just nu glömt bort namnet på. Hennes syster bor tydligen jättemycket i närheten och jag lyckades hjälpa henne ur den svåra situationen med en ej fungerande portkod. Så har jag pluggat matte i en timme också. Trigonometri är faktiskt riktigt roligt! Gjorde svenskan i två timmar. Analysera och låtsas att du sitter på slutproven ungefär. Lika mycket tid kommer jag att ha då. Hoppas verkligen jag är mer på alerten då bara. (Fusk svenska C som får 5 timmar!)

Nu ska jag kolla upp biotider på lördag. Man kan ju alltid försöka fråga i alla fall, Toves förslag var rätt så fint tycker jag. Eller jag vet inte. Men kanske. Juno vill jag ju se. Men personen ifråga lär inte ha några pengar. Alls. Hohum.

1 comment:

Anonymous said...

Jag finner det väldigt imponerande att du lyckas blogga varenda dag. Jag lyckas inte blogga ens när jag verkligen försöker...

Och ja, trigonometri är fett kul. :D