Thursday 24 January 2008

"Hey! Fredrik?"

Det var väl ändå mer än vanligt.. På något vis.

Idag pratade jag högljutt och målmedvetet på svenskan. Det kändes på något vis rätt bra. Gå fram, titta ut över publiken och säga sina åsikter för att sedan sätta sig igen. Speciellt när läraren kastade uppskattande blick på en efteråt när man kom fram till något som hon också kommit fram till. Även på musiken tycktes jag ta plats. Först fick jag sjunga upp med en tjej i IB3. Hon hade gått svenska kyrkans organistkurs och skulle således kunna leda barnkörer och dylikt. Hon verkade tycka att jag kunde sjunga högt och lågt men inte mittemellan. Tydligen sjöng jag typiskt för svenskar. Sedan spelade jag in Love Story tre gånger. Om någon av dem blev bra kan jag skicka in den i trean till betygsättarna. Jag sjöng á la opera och rätt målmedvetet i alla fall. Inget fjant.

Jag var mysigt social idag. Okej att ingen satte sig bredvid mig och Anna på lunchen där vi behandlades som pestsmittade till vårt stora nöje och förtret. Men på ICA när jag skulle köpa middag så träffade jag på en massa trevliga människor. Köpte tonfiskbaguette och stor juiceflaska. (Apelsin & jordgubb á la lyx.) Alla i Thé som var där såg ut som huliganer. Det var spännande. Jonas köpte kakaoglass och banan, för han tycker om kakaobönor. Åt uppe i Thé där jag hjälpte en etta spela mah jong. Tydligen är jag omtalad som "en tjej som sitter helt oskyldig tills hon plötsligt säger något jätteperverst" och blev således igenkänd. Intressant.

Jag tror thétröjan kommer bli snygg och vi röstade fram det tryck jag ville ha. Jag är nöjd.

Jimmykun gav mig fin komplimang idag. "Vad fin du var idag! Helt.. uppiffad och så!" *gestikulerar* "..Trevligt." (Inte helt säker på citatet, nej.) (Och tack Anna för att du förklarade vad han -egentligen- menade.)

Började må dåligt på dansen och fick gå ut och ta luft. Ville inte riskera att bli svimfärdig eller spy på dansgolvet. Vore inte så trevligt. Lite luft och kallvatten senare klarade jag av resten av danserna om än en aning okoncentrerad och illamående.

"Are you okey?" "Are you okey?" "Are you okey?" "Are you okey?"

Tack Jonas. Verkligen.

1 comment:

Tove said...

Heja Sonja! TA PLATS!

Ronny ja.... Ve-ronny-ka. Eller nåt.