Friday 25 January 2008

Fredag, viss del frihet

Idag fick jag sova länge. Ända till nio någon gång. Och det var bra.

Hade bara tre lektioner. Ställt om min miniräknare så att den räknas sin, cos och tan rätt vilket är positivt. Annars skulle matte inte gå så bra i helgen. (Vilket det kanske inte gör ändå, eftersom jag är för lat för att plugga.) På svenskan blev det mer Medea. Känns lite coolt att jag har träffat Maja Runeberg som har succéföreställningen i Örebro. Japanskan var rätt okej för jag satt med snälla människor. Alla delade vi på min bok så jag skrev rätt fult. Men det var blyerts, så det gjorde inget.

Jag köpte ett par nya byxor. Mitt sista par manchesterbyxor i rätt storlek sprack rätt rejält igår på historiska dansen. (Varför man inte ska göra för djupa 1400-reverenzor.) Nu har jag ett par utan hål i vilket fall som helst. Köpte även en överraskning, en del av en annan överraskning samt mellanrumsborstar. Fick springa upp och ner i tandläkarnas trapphus för att fråga fram och tillbaka hur många millimeter jag skulle ha. Ingen tycktes veta.

Josef är här så jag har ätit god middag, efterrätt och godis. Spelat brädspel, Shanghai Rummy. Blir mer spel imorgon. Såg lite Python. Josef tycktes somna.

Hämtade ut mitt pass. Det blev inte så dåligt, egentligen. Fick mail från dansledaren med källor jag kan ha nytta av i min extended essay. Borde komma fram till en fråga i helgen. På söndag ska jag spela Arkham Horror med min far och hans gubbvänner. Det blir nog roligt. Spelet är kul och far verkar mest ha trevliga nördvänner.

Åt på Subway med Ivar. Aldrig ätit där förut. 7 av 10. Vi pratade om hur man visste att pojkar tyckte om en. Det kanske finns en liten chans.

Men nu ska jag sluta tänka på honom. Hur bra det nu går. Tills han pratar med mig i alla fall..

..Han pratar så mycket med henne nu. Och med alla andra. Jag vet inte..

Jonas ringde om imorgon. Han är trevlig. Kanske att jag bakar en liten kaka. Det var en spännande idé. Tycka om att få idéer och göra folk glada.

1 comment:

Tove said...

HAAAA HAAAA medeltida historisk dans!!! Alltså den bilden jag har i huvudet av den danskursen... den är något av det roligaste jag någonsin tänkt på. Och när jag ser framför mig hur ni står i en ring och gör djupa sådana där 1400-talsrörelser så att byxorna spricker.... GARV!!!!!!

Lyckades du alltså hitta manchesterbyxor? Jag har letat jättelänge och överallt efter det, de tycks inte vara inne. Men till slut hittade jag några från Cheap Monday. Manchesterbyxor is the shit!!

Hahahaha galet rolig mening som både jag och Vero skrattade åt: "Josef tycktes somna." Du har humorns gåva Sonjelutt! Vi ser det framför oss.

Subway har jag aldrig gillat sådär värst. Åt det magsjuk i London en gång och tyckte det var fruktansvärt äckligt. Men jag kanske får försöka ge det en andra chans.

Om en vecka kommer du hit! Hurra!!