Saturday 1 March 2008

Doyoubi

Så idag har jag varit på teater med föräldrar och syster. En vintersaga; aningen fritolkad och på svenska men ändå Shakespeare. Jag och syster var även på Kina Li och jag köpte dundergoda bananchokladpocky. De åts upp medan jag läste nya Sverok-tidningen och lyssnade på när syster spelade Yoshi's Story i vardagsrummet.

Jag är verkligen nöjd med mitt rum nu och trivs bra. Fixade översta hyllplanet i bokhyllan till spel, så där bor mitt underbara schackbräde. Sängen är mjuk och allting verkar funka jättebra.

Igår efter japanskan så gick jag hem till Per. Vi plockade upp en Magnus på vägen också, som bor i ett av maffiahusen. Han var trevlig. Vi köpte även godis och äppeljuice och pizza. Kvällen och delar av natten spenderades med att spela Wii. Per köpte sitt i Japan, så allting var på japanska. Men Mario Party 8 var roligt om än aningen segt. Soul Calibur var ingen höjdare på multiplayer men via Naruto kunde man få ut mycket aggressioner. Det var en mycket mysig kväll helt enkelt, med ny bekantskap och lång nattpromenad.

Lyckan håller i sig! Fantástico. Peppar, peppar återigen.

2 comments:

Anonymous said...

bananchokladpocky, det var väl sånna vi åt? :D

Tove Solbeckar said...

Du verkar ha så himla mysigt!