Tuesday 4 March 2008

4 mars 2008

Jag tycker alldeles för mycket om
Ditt sätt att le
Ditt sätt att finnas

Skattar alldeles för högt
Våra blickars möten

Och du är alldeles för perfekt
För mina tankar
För min värld

Men ändå tycks du aldrig
Upphöra att finnas

Jag tror jag ständigt skymtar dig
I dörrar, fönster
Cykelställen

Men det är alltid någon annan
Besvikelsen så sur

Botemedlet uppenbart
Glädjen ett faktum
När du rör mig, ser på mig
Skapar mig på nytt

(Men när du sedan går förbi
Inte svarar på min hälsning
Inte införlivar mig
Så dunstar jag helt bort)

1 comment:

Tove said...

hehe jag trodde det var "skrattar alldeles för högt" och såg framför mig ditt värsta hästgarv....

Och du är alldeles för perfekt
För mina tankar
För min värld

ÅNEJ!!!! tragiskt. så kan du ju inte tänka. tänk på hur han ser ut när han bajsar och petar i näsan på samma gång. det brukar jag göra när jag riskerar att idealisera någon.

kraam