Monday 10 March 2008

Hiia hiia hiia

Så sitter man här igen, med några halvfärdiga tankar i huvudet och ett mindre antal förpliktelser avtjänade, för att klottra ner någonting som kan tyckas relevant eller möjligtvis kommenterbart. Eller bara uppdatera världen om vad den här människan gjort i helgen, för att öka på folks onödiga allmänbildning ytterligare.

I lördags var jag umgängesdesperat. Mina vänner tycktes flyga ifrån mig som om de hade stora, stora vingar för att ta sig någonstans och göra någonting. Själv satt jag i suset och tittade längtande upp i skyn där man hade folk att tala med. Men sedan, ha! Jag fick napp på MSN och tvingade Eric att gå på promenad med mig. (Antingen göra det eller städa, så han var ganska lättövertalad.) Det hela ledde till att vi gick på en 4 timmar lång promenad på leriga stigar och trånga bilvägar, medan vi talade om våra liv hittills och helt konstiga saker. Det var uppskattat, och min sociala mätare glad.

Igår följde jag med mina föräldrar till IKEA för att köpa tyg till en klänning jag tänkte sy. Dock så kräver klänningen 6.5 meter i tre olika, matchande mönster. Så det blev att jag hittade ett absurdt billigt tyg som jag köpte 3 meter av för att kunna sy en kjol någon gång. Gränby Centrum (Grämby) besöktes sedan. Jag köpte en mascara. Vilket är läskigt. Men saken är den att Lenas och min diskussion gjort mig lite bevisgalen. Så idag sminkade jag mig, mascara och allt, för att bevisa för världen att jag inte passar i smink. Det hela ledde till att två personer på matten påpekade att jag gjorde det. Bläh..

Övriga kommentarer jag har fått är av tre kanske 9-åriga "coola" killar som gick förbi mig när jag gick hem från skolan.
- Snygg frisyr!
- Coolt!
(Fem sekunder efteråt) - Åh, coolt!

Ull gör mirakel.
Jag tror att man vet att man är kär i någon
Om man tänker på en person
Utan att tankarna har vandrat dit

Jag har för övrigt fått låna en Matte HL-bok från Daniel över kvällen! Jag är jätteglad.

"Hej, jag heter Sonja. Jag går Math Studies. Mina intressen är lajv, musik och Maths Higher Level."

.."Ikväll ska jag på bio och se Sweeney Todd."

3 comments:

Tove Solbeckar said...

Du måste säga vad du tyckte om Sweeney! Funtar nämligen på att se den.

Jag är verkligen sy-inspirerad men kommer heller inte riktigt till skott.

Ditt hår ÄR coolt!

Ull ull /t

Tove Solbeckar said...

okej bra tips jag ska kolla upp det...

du ska inte bry dig om det där med sminket för du passar även VÄLDIGT bra utan smink.

jag blev verkligen superglad över paketet! wario och tingeling och mumindalen, det kortet var underbart. örhängena också. TACK (igen)

kanske ses vi i stockholm på lördag? jag ska dit med tobbe och farfar sa att du också var i krokarna då.

jag har INTE glömt promenadskivan men jag jagar några speciella låtar jag vill ha med. hoppas du har tålamod.

KRAM!!

Anonymous said...

hah, jag säger ju det! jag vet bäst! klart du är fin i smink, du är alltid finast.

och du är jättefin i ullisar. och du är snällast. och jag ska hälsa på dig snart så jag inte dör av sonja-saknad varje gång jag läser din blogg. och jag bryr mig inte om att man inte ska börja sina meningar med "och".

kram!