Thursday 28 February 2008

Överlycklig

Wiie! Jag är glaad! Det är jättemysigt. Det känns som att den röda ullen liksom lyser lite extra och att små pastellfärgade moln åker ut ur öronen på mig och jag känner ett ständigt leende ta makten över mina läppar. All musik liksom klingar lite extra och varje ord är så mycket rundare. Hyperaktiv har jag blivit också, med dåliga skämt och mycket studs och hopp. Allt detta för att någon jag är väldigt förtjust i (läs: såld på) satte sig mittemot mig och satte upp mitt hår (läs: ull) jättelänge och är så sööt!!

Inte sämre blev det av att mor min har köpt -värsta- fina boxen med alla Shakespeares samlade verk och dikter på bokrean idag till mig! Det platsar utmärkt i min nyinflyttade röda bokhylla. Som för övrigt står bredvid en lätt skrämmande bred gul säng som lyser med sin närvaro. Den är mjuuk och Oskar verkar trivas i den. Jag fick MVG på muntliga provet i spanska, och 29/48 på musikprovet botade jag med en vaniljmunk från ICA. Jag får en timmes sovmorgon imorgon och jag är klar med min övningsomgång av oral presentation och slipper således oroa mig för det. (Även om läraren påpekade att metoden inte fungerade så verkade människorna i klassen tycka det var jättebra. Meine skådespelartalanger!)

Han må se läskig ut när han går runt och blänger på folk i korridoren men åh..

Allting går liksom min väg just nu och det som inte gör det kan lätt fixas. Peppar, peppar ta i trä!

1 comment:

Tove Solbeckar said...

Shakespeare är typ min idol. Din också?

Grattis till MVG!! Bra jobbat.

Tröstäter du? Ta det försiktigt med det.

Kram!