Wednesday 10 September 2008

Voy a cambiar al Nivel Superior

Kylan gnager köttet av fingrarna, men det är för tidigt för vantar. Det är för sent för värme. Medan jag betraktar staden försvinner långsamt färgerna. Allt får en gråton, blir en gråzon. Mina fötter vandrar vidare. Tankarna högt uppe i gråtunga molnen utan att överge diset för att fortsätta allt.

Ett porträttfoto av en flicka med ett leende och 500 tveklösa ja på läpparna. I bakgrunden rinner strida strömmar blod tills den förr så vita bakgrunden består av mörkröda nyanser i varierande torkningsfaser. När ett skrik hörs flackar hennes blick en millisekund innan den åter tittar in i kameran. Leendet blir bredare och läppen spricker. En bloddroppe landar på den blekgula blusen. Ögonen fylls av tårar och ansiktet faller, hon viker ihop sig. Klick. Hon fångades aldrig.

Min kusin påbörjade ett oerhört ogenomtänkt socialt experiment. Min mormor mår bara sämre. Min mor är sorgsen.

1 comment:

Tove Solbeckar said...

Lilla sonj =(

En STOR KRAM från skickas härmed från Linköping!