Wednesday 17 September 2008

Latmaskande

Så sitter man här och snurrar litegrand på sin skrivbordsstol framför datorn igen. Radiohead småskrålar i bakgrunden, fick lust att lyssna på Karma Police efter att ha ögnat igenom min gamla blogg och såg sången på shuffle-listan, som för övrigt var ganska intressant och relativt vettig. Jag har ännu inte intensivlyssnat igenom min CD-box med Radiohead som jag fick i julklapp, även om jag tycker mycket om deras musik. Det är svårt att lyssna på det i bussar och det har lite kent-effekt, då jag lätt blir lite småledsen av att lyssna på det om jag inte var så glad tidigare. Nu när jag rensade min mp3 för att kunna fylla den med nya skivor när far kommer hem igen så lät jag alla deras skivor vara kvar. Vem vet, kanske åker tåg jättelänge till Lund nästa vecka och känner för att lyssna på intressanta texter och bra musik.

Jag gick aldrig på historiska fäktningen idag. Hade bävat för det hela dagen, inser jag i efterhand. När Palme övertygade mig om att jag ju inte strikt behövde gå dit blev jag jätteglad och jätteinspirerad att börja på orientalisk dans, något jag velat kunna sedan jag var tolv år gammal åtminstone. Nu letar jag bara en kompis som vill börja på det med mig så är lyckan gjord. Det vore så roligt!! Jag är jättepepp.

Min kusin frågade idag om han och sju av hans vänner kan sova över här natten innan UppCon börjar i januari. Min mor var aningen skeptisk där vi satt på sushirestaurangen Ichiban och väntade på våran middag. Vi åt middag därifrån och tidigt så att min mor skulle ha tid att laga middag till imorgon, då åtta av hennes väninnor kommer över. Även några söner tydligen, som jag ska fixa i ordning TV-spelen för innan jag går till historiska dansen. Hoppas att de inte dreglar ner våra fina kontroller.

Jag och Anna gjorde jättedåliga, jättebra sketcher på spanskan om spanska uttryck. Vi var ute i korridoren och övade dem till max, för att upptäcka att medan vi övade hade de andra spelat upp sina för varandra. Så ingen fick se våra sketcher utom Sofia, som råkade vara i korridoren trots franskalektion. Hon verkade tycka att det var roligt i vilket fall.

På lördag ska jag på värsta soft airgun-Alien-lajvstuksgrejen! Ska fixa svarta kläder och har redan köpt skyddsglasögon. Lördag kväll ska jag, utmattad efter nybörjarlägret i fäktning, åka till Morgongåva och kräla runt på marken á la Alien för att attackera stackars humanoider som försöker försvara sig med vapen. Jag tror att det kommer bli jätteroligt och ser verkligen fram emot det. Sedan ska jag sova över hos Chibi för att slutligen åka hem igen.

I skolan nuförtiden spenderar jag timmar på att leta upp människor som kan tänka sig ställa upp i mitt matematiska projekt för att sedan tvinga dem att spela Tetris i tjugo minuter, med och utan musik, medan jag tar pulsen på dem med en äckligt ljusrosa pulsmätarklocka. Hittills har jag lyckats mäta på 6 personer, ungefär. Experimentet tar en halvtimme per person minst. Ett minimum på 20 testpersoner kan statistiskt sett accepteras. Således ska jag spendera minst 10 timmar på att tvinga folk att ofrvilligt spela Tetris. Ett Tetris till DS till och med, som jag fick köpa för dyra pengar enbart för matteprojektets skull. Som tur är sponsrar mina föräldrar.

I övrigt pluggar jag för lite för att kunna ha det trevligt istället. Mina föräldrar har en poäng när de småklagar på mig. Jag borde lägga ner mer tid på läxor. First draft till World Literature 1 ska in på fredag, så också en musikuppsats om symfonins uppkomst. Men nu när jag ändrat musiken till standard level känns det inte lika relevant längre. Förresten är jag den enda som tycks göra musikläxorna ändå.

Åh, imorgon har jag en brutalt lång sovmorgon. Då kan jag ta och skriva lite mer på min svenskuppsats. Så kan jag slappa ännu lite till ikväll och sedan läsa mer fet fantasy innan jag somnar. Idyll idyll. Samuel rollspelar hemma hos Jonas, som jag höll ett föredrag om på spanskan idag. Världen är fin en chokladkaka senare.

1 comment:

Tove said...

Åå, långt härligt inlägg som jag kunde njuta av medan jag åt min pasta med färdigsås!

Jag tycker också ganska bra om radiohuvud men jag håller med om att man inte orkar lyssna alltför långa stunder i sträck. Jag har mest lyssnat på skivan The Bends som är min favorit. Fick min kärlek till den skivan bekräftad nu när gruppen gav ut sin Greatest och nästan alla bends-låtar verkar vara med på den.

Det finns verkligen INGENTING som säger att man måste gå på historisk fäktning. Hoppas du hittar någon att dansa orientaliskt med.

Spelgalning!! Bland alla dina data- och rollspelsvänner borde väl finnas tjugo som vill spela tetris, kan du inte ta med utrustningen till utomjordingsträffen? När ni utrotat humanoiderna kan väl säkert någon ställa upp på ditt projekt.

Jag pluggar också alldeleeeees för dåligt. Men men, sånt är livet. Nu ska jag logga in på betapet.se och slösa bort lite mer av min kväll.

Stora kramar!!