Sunday 14 September 2008

Slightly stinging staring

Nu har Samuel åkt hem igen. För lite mer än en halvtimme sedan kramade jag honom fortfarande i hans för mig alldeles för stora jacka, intill bilvägen i mörkret och småkylan. Det har varit en fin helg. Kulturnatten bjöd på både riktigt snygg eldshow av Waldorfskolan där Sofie var med; eldvingar, stavar, poi och allt; och ett relativt misslyckat eldspel på Fyrisån. Istället för Markus Krunegård-konsert blev jag och Samuel utmanade av far och Vero på Super Smash Tennis. Vi vann inte över dem alls, trots upprepade försök. Jag ägde dock alla på Mario Kart: Double Dash.

Lyssna musik och krama på Samuel. Sorbet från Lidl som förvandlades till gestalt á Lovecrafts Pickman. Promenad till livsfarlig gunga. Köpt miljövänliga skosnören. Gått på tafflig medeltidsmarknad. Tittat Stardust och Finding Neverland. Försovit mig till två filmvisningar.

Börjat lyssna mer på gamla blandband och Anna Ternheim. Saknar Samuel. Gillar mitt öra.

1 comment:

Tove Solbeckar said...

Ey yo!

Tack så hemskt mycket för de SUPERSÖTA örhängena som jag och Vero fick från Amerikat. De bor nu i vårt badrumsskåp och vi har gemensam vårdnad om dem alla, de tillhör så att säga kollektivet.

Vad synd att du missade Krune!! Han är ju asabra! Fast han var i och för sig inte supershowig den enda gång jag sett honom live.

Jag som trodde du var världsmästare i alla TV-spel. Du får lägga dig själv i hårdträning helt enkelt ;)

Klämmis