Thursday 14 February 2008

Alla Hjärtans Dag

Jag gick upp tidigt. Både för att hinna fixa spirellan och för att kunna komma till skolan tidigt. Jag kirrade mitt hemliga uppdrag på ett sätt som jag inte sett effekterna av än. Vi får se hur det går. Jag hade pöskläder i skolan i alla fall. Passionskjolen, till dagens ära, pösskjortan, i romantikens tecken, samt spirellan. Mike sa att "you look lovely", vilket var lite oförhappandes.

I skolan fick jag lyssna på upphetsat tal om medmänsklighet, civilkurage och främlingsfientlighet följt av ett författarbesök med sabotage, som var rätt random. Författaren var charmig. Sedan rast och så en föreläsning om spindlarnas kärleksliv. (Se en lärare vifta vilt på scenen för att visa rörelserna spindlarna gör för att attrahera honorna.) Om jag vore en spindel skulle jag vilja vara en strutspindel, så hårt. Bygga bo och sedan uppvaktas av att en hanne dansar helt förunderligt så att man nästan blir medvetslös för att sedan para sig med denna. (Är det vad folk gör på dansklubbar?)

Lunch med Jonas, Anna och Per. Trolleritrick av en lärare. Jag, Anna och Per köpte senare godis. Vi låg och var hög ett tag innan vi gick hem till mig och såg Pee-Wee's Big Adventure (Burtons regidebut, 7,5 av 10). Sedan japanska och sedan historisk daans.

Dagen började i lätt depression, övergick till småtrevlighet, fortsatte med trevlighet, sedan misär och sist en riktig liten glädje. (Eller sist och sist, har läxorna kvar. Men sovmorgon!)

Jag ska försöka vara modig, rolig och bra. Det här borde gå vägen. Jag vill det så gärna.

1 comment:

Tove said...

Du är ju modig, rolig och bra! Men det är bra att bestämma sig för hur man vill vara och sedan se till att man blir så, det är så man utvecklas bäst tycker jag.

Spirella? Skulle velat se. Ska spana i din bildis.

Författarbesök med sabotage? Saboterades besöket eller vad? Du skriver väldigt kryptiskt ibland... men det är väl meningen kanske.