Wednesday 13 February 2008

The Madness

Jag tror att jag håller på att bli galen. Jag sitter i flera sekunder och tittar på en bild av hans armar och känner hur ett leende sprider sig över mina läppar. Anna har rätt. Jag är sjuk och överdriver så in i helvete. Men det är just det som är det läskiga. Det är ju det jag inte gör. Jag är bara knäpp i huvudet ändå. Och ja, det var nog en överdrift att skaffa en sådan där.. Men det kan vara roligt? ..Om alla andra har rätt så blir jag lite ledsen. Dags att ta reda på det så snart som möjligt så att jag vet om jag måste föröska anstränga mig att sluta tänka på honom. Fan om han skulle vara kär i henne. Giish. Nåja. Call and response, tomorrow we go.

Lämnade in dikt till skolans alla hjärtans dag-dikttävling. Första dikten jag skrev på datorn år 2008, inte så dåligt. Skulle isåfall vara det att jag skrev den på ungefär fem minuter.

Ikväll tänkte jag förutom tvättningen och diskningen, avdukningen av ordet och underdukningen i tankarna, skriva introduktionen till min internal assessment i historia till på fredag. Spännande? Inte särskilt. Börjar bra med att jag erkänner att jag utgår ifrån att Captain Johnsons bok ger en rättfärdig bild av Captain Low ifråga, och gör han inte det så är hela uppsatsen körd. Otur, helt enkelt. Men vad annat har jag att gå på? Dokumentera mera människor!!

Jag är ansvarig för att fixa biljetter till och från GothCon till mig, Olof och Jonas. Jag har lyckats dra ner priset till 533 kronor per person, tur och retur. Tycker det är ganska duktigt av mig. Uppsala-Göteborg över påskhelgen är ingen billig resa.

För övrigt är jag fortfarande sjuk. Inte lika mycket feber som kramp i magen varje gång jag hostar. Dessutom hade jag ett stort test om barockmusik idag som jag inte tror gick lysande men antagligen medelmåttigt. Köpte mig en skiva med musikalen 1811 idag, den är underlig och upprepande. Ska se Friskytten med farfar och hans fru samt mina föräldrar framöver.

Tomorrow's Valentine's Day, and probably I'll be lonely again. Men ändå. Temadag for the win.

1 comment:

Tove said...

Dikt! Vad kul att du skriver dikter, kan man inte få läsa?

Började fundera över hur mycket tid & energi i sitt liv man lagt ner på att vara kär eller förälskad. Känna, längta, tråna och gå åt. Grubbla, fantisera... Undrar om man skulle försöka dra ner på det? Men å andra sidan - vad skulle man göra istället? Kärleken är ju livet.

Snart får vi en halvkusin.