Saturday 16 February 2008

Produktivitetspromenad

Jag får en idé och lyssnar på vad andra människor tycker om den. Sedan får en av dem en idé och jag rättar mig efter den. Någon annan har något emot den och jag slopar den helt. ..I slutet brukar jag ändå följa min idé, även om den är annorlunda än den första jag hade. Komplicerat sådant där.

Vaknade 10.10 i morse av mig själv. Frukost med fruktsallad och småkakor. Sedan städade jag mitt rum rätt så bra. Började i nättras när jag inte kunde sova. Outrot till Deathnote, min favoritanime, gick någonting som "got rid of everything he wouldn't need" och jag blev inspirerad. Nu har jag många småsaker som jag inte vill ha längre liggande på samma ställe. Kanske ska försöka sälja datorspelen till GAME för 10 kronor styck eller liknande.

När jag ätit micromat till lunch gick jag ut på promenad. Gick bort till Ångströms, därefter såg jag en väg in i en skog och tog den. Hamnade vid Rosendalsgymnasiet. Hittade en annan väg in i skogen och kom ut på en gata jag varit på ganska mycket på sistone. Jag och han gick på promenad i en och en halv timme. Mitt initiativ. Igen. Nu fasiken har jag varit alldeles för övertydlig och ska inte göra någonting suspekt innan han gör det. Annars kanske vänskapen krackelerar. Och det skulle jag inte vilja, alls. Men nog tycker jag om honom alltid.. Öva öva.

Dagen var mest tre-fyra timmars promenad i snö och kyla trots förkylning som ännu inte har gått över. Kanske osmart. Än en gång.

Imorgon bittida åker jag och mor till Krakow. Sedan kan jag gå runt och sjunga Winnerbäck:

Vi reste till Kraków
Till en stad som ville klara sig själv
och som rest sig ur sin sorg
till nyrika gator och ansatta torg

Eller så låter jag helt enkelt bli. Det räcker nog som det är. Med allting och så. Jag kommer hem på onsdag. Sofia kunde inte komma på torsdag. Kanske, kanske att jag och Lena kan övertala henne att komma hit fredag.. Men jag får ändå träffa min make Lena som jag tycker så mycket om. Jag är en lyckligt lottad mäniska.

Och han gick ju trots allt ut för min skull.

1 comment:

Anonymous said...

Sofia kan inte på fredag heller, men jag kommer minsann på torsdag! :D

hoppas du har det bra i krakow!