Tuesday 31 March 2009

Jaktlust

Igår hämtade jag ut mitt paket på posten och i det fanns en produktkatalog från Lustjakt. "Nämen, vad typiskt!" resonerade jag. Hade jag bara gått in på länken som stoltserade på baksidan av katalogen innan jag beställde hade jag sparat pengar. Glad i att hamstra som jag är så tänkte jag se vad det hela gick ut på egentligen. Saken visade sig vara den att om jag har en fin liten reklambild (se till vänster) för att promota en riktigt schysst hemsida så skulle jag kunna få igen de där förlorade slantarna. Sure thing, tänkte jag, och nu får den bo där ett tag.

När vi ändå är inne på ämnet mer eller mindre kan jag passa på att citera allas våran Selma Lagerlöf som vi detaljanalyserar på svensklektionerna för tillfället:
"Och hon kan inte bli trött att beundra den. Vad den är lång och tjock, vad den är rak, vad den har för en vacker, ljusbrun bark, vad den har för en fast, felfri ved! [...] Han inpräntar hos henne hur många tum den mäter i omkrets och hur många i genomskärning." [Lagerlöf, Selma: Jerusalem 1: I Dalarne (1901). Albert Bonniers Förlag, Falun 2004. Sidan 173.]

En annan rolig sak med hela reklambiten är att jag kan leka Rönni-juice med Er! Minus rönnbärshattarna dock, men ändå. För om Ni mot all förmodan också vill promota en schysst affär och blir entusiast via följande länk tjänar jag på eventuella klick även från Er blogg/hemsida: "Det här verkar ju schysst."

Nåja, nog med reklam. Jag tror inte att jag och Blobb och Jonas ska åka till Åland tur och retur idag, men det fanns planer på det. Blobb har nog inte kollat upp det dock.. Grejen var att det tydligen bara kostar 60 kronor tur och retur inklusive bussresa till hamnen! Och det låter ju roligt i sig. Men men, icke-organiserade människor får välan skylla sig själv. Och jag ska ändå till vårt grannland i -öst- på fredag, blir det. (Jag och öst och väst..) I övrigt ska jag på teater imorgon! "Lång dags färd mot natt" heter pjäsen och har fått lysande recensioner. Jag hoppas på det bästa.

1 comment:

Tove Solbeckar said...

Hejdu!

Vad kul att du gillar Lustjakt (de som jag jobbat för några år som du säkert vet). Får du cash om jag klickar på länken eller bara procent om jag sedan handlar? Jag är ju inne på sidan rätt ofta nämligen och kan lika gärna gå genom din ifall det skulle tjäna något till.

Din blogg är så rolig att läsa! Fattade nada av det där med Rönni dock.

Vad ska du hitta på i Norge?

Puss /Tove