Sunday 29 March 2009

Drakdoftande hem

Idag skapade jag, Martin och Sofie en jättesöt drake av pepparkaksdeg! Jupiter-Johannes vaktar nu mitt rum åt mig så att inga snorklingar klänger sig in genom fönstret när jag är annorstädes. Jag sitter på MySpace Music och lyssnar på Lars Lindquists soloprojekt. Idag skaffade jag och Roger oss en MySpace-sida så att vi kan bli glada med fans i framtiden. Dock har vi ingen bild än och har inte heller laddat upp några låtar. Jag var dock i Stockholm och fixade musik en stor del av helgen. Åkte dit tidigt igår morse och vi kruxade klart vår krigslåt samt började fixa på ännu en. Hann även med att titta på några avsnitt "Flight of the Conchords", äta pannkakor och chokladglasstårta samt prata strunt och släcka alla lampor under Earth Hour. Imorse sov jag fyra och en halv timme, men det med en jättestor fluffig tysk kudde. Det kanske är värt att slå igenom i Tyskland om hotellen har sådana överdådiga bekvämlighetsmysfaktorer.

I fredags var jag på fest. Vi åt god kycklingsallad och mumsiga tårtor innan vi tittade på foton och hängde i en stor säng med massor med kuddar. (Vad är det med mig och kuddar?) Min finklänning (ja, den jag undvek att äta choklad för att komma i en gång i tiden) gav ifrån sig ett glatt RITSCH och min mage kikade nyfiket ut i världen. Det blev att knyta om ryggrosetten till att bli en magpendang innan jag satte mig i soffan och slötittade på TV medan jag fortsatte plocka i mig godis.

Jag vill ha GothCon. Vill packa min ryggsäck med currychoklad och några extra välmatchade ombyten och ta tåget ner till Göteborg och träffa Mike igen. Vill krama sönder Palme och veta att jag är omgiven av spelnördar på alla sidor. Vill somna bredvid Palme på en stor uppblåsbar madrass i något undangömt rum och prova alla nya indierollspel. Vill spela mahjong i mängder och mobba mina mospelare. Vill säga hej till killen jag skriver med på Helgon, reta Kai, höra tärningarna rulla och spela Ticket to Ride med roliga människor.

Och jag vill lajva. Sofie satt och pratade lajv med mig när vi åt pizza till middag och jag saknar att få vara med om det igen. Kanske att jag hittar mig ett litet lajv på GothCon om jag har tur och får leta sommarlajv i Skåne.

1 comment:

Beccilini said...

Hälsa till Björn P från mig på GothCon :D
Saknar min lilla Sonja lite...