Tuesday 4 November 2008

Uppsatsinsamlaren

Inatt blir det bestämt vem som ska ha kontroll över världens mäktigaste land. Lite scary kanske. Hade jag varit politiskt intresserad överhuvudtaget så hade jag kunnat dra en massa vettiga fakta hit och dit. Nu är det mer "jag tror att Obama är bättre men fråga mig inte varför" och så får jag se vad som hände imorgon. Hoppas på att det inte blir skottdrama i hela USA eftersom min far ska dit i helgen. Får se om jag blir mer politiskt intresserad när jag går med i Amnesty-gruppen på min skola imorgon. Blir väl att skriva brev. Och brev tycker jag om att skriva.

Imorse vaknade jag tidigt trots sovmorgon för att hinna skriva mina två uppsatser till idag. Tror historian kan ha gått ganska bra, om ekonomiska faktorers inflytande i utvecklingen av kalla kriget. ToK:n däremot lär ha gått rätt halvkasst. Jag har bestämt mig för att ha ett sådant där högt, snyggt, glänsande mål att sikta mot med random ambitionsgummiband. Mitt nya galna mål som jag ska försöka lyckas med är att få 40 poäng på mitt IB-diplom i höst. Det är typ.. jättemycket poäng. Får se om jag ändrar mig efter preliminärbetygen efter testweek, men tänkte försöka i alla fall. Detta leder till att jag ska försöka plugga 2 timmar efter skolan varje dag också.

Proffsinspelningsgrejen med Roger var jätterolig! Höll på 14-02 ungefär, med att spela in spår och spela gitarr och mixa runt och sätta i trummor etc. Ska trixa vidare på det men jag tycker det har gått bra och är rätt nöjd med låtarna redan nu. Roger har börjat sms-bomba mig om att fortsätta någon mer gång och jag är på. Vi kanske till och med ska försöka plita ihop någon låt tillsammans. Spännande.

Höstlovet är över ja, så var det. Jag har spelat "Here I Stand" med Jonas och hans vänner en hel dag, det var roligt men rätt utmattande och jag som ottoman gick inget vidare. I tisdags träffade jag en vampyrlajvare som jag skrivit med på Helgon. Det var väldigt.. intressant. För mer detaljer fråga om shufflehistorien. I tisdags var det jamsessionen. Onsdag kom Becca hit och vi lyssnade jättemycket på hennes nya kent-box. (Vilket är lite spännande, då jag blir ledsen av kent och hon blir glad.) Jag sydde även fast träknappar i hennes mantel så hon kan klä ut sig till Frodo. Och så spelade vi kent och Winnerbäck på gitarr i två och en halv timme.

Torsdag åkte vi tåg till Stockholm. Därifrån fick vi skjuts till Linköping av hennes far, som fyllde år och fick precis vad han önskat sig: en fruktskål i metall. Flinet, Challo och hennes pojkvän kom över och så hade vi Anders & Måns-maraton. Det var alldeles för länge sedan jag såg på det. Sedan sov jag över där med mer kent. Fredag åkte jag till Malmslätt och bodde över halloween hemma hos min älskade make. Vi såg skräckfilm ("The Shining" och "1408") och "Juno". Mysig kvällspromenad också. Vi blev förföljda av ett lite läskigt trottoaråkande åbäke. Sov över där.

Tog bussen till resecentrum och fick vandra längsmed Stångån eftersom Palmes tåg var försenat. Jag var relativt acceptabel linköpingsguide. Vi gick från innerstaden till Ryd till Skäggetorp och genom Rydsskogen. Det var väldigt kallt men inte helt fel alls. Sedan blev det middag hos och med systrarna och Toves pojkvän. Pitabröd och massa skålar med bland annat vitlöksgnuggad gurka; trots vegetarianismens herravälde var det riktigt gott. Rulltårta till efterrätt också och mycket mysig kväll i allmänhet. Skumma spellistor och allt. Efter helfin söndag behövde man åka hem igen.

Jag har börjat skriva igen. Som i öppna-worddokument-och-se-vad-det-blir. Jag börjar grunna mer på vilka av mina låtar som är inspelningsvänliga. Börjar fundera på att finslipa min extended essay klart eftersom det är deadline nästa vecka. Hoppas på att hitta bisarrt billiga Skåne-biljetter helgen nästa vecka lite sådär i smyg. Grunnar på om jag ska räkna in de 3 timmarna då jag skrev uppsats som plugga-utanför-skolan-tid och således inte behöva plugga en timme till ikväll. Känner jag mig själv rätt så kommer jag tillbringa kvällen med att fortsätta grunna på det och sedan tänka att jag nog inte behöver plugga mer idag.

Hihi, jag måste börja göra schema och bestämma klart alla detaljerna.

1 comment:

Tove Solbeckar said...

Aaaah, du är så galet PRODUKTIV!!! Hur orkar du? Skönt att höra att du hade en rolig och avslappnad Linköpingshelg i alla fall =) Du är välkommen tillbaka när som helst!

KRAM!