Friday 28 November 2008

NGE: The End of Testweek

Testweek för denna gången tog slut idag. När jag samlat den sista akuta underskriften till CAS från min solosångslärare fick jag äntligen kollapsa i 20 minuter innan jag behövde diska 3 dagars disk eftersom vi får en gäst ikväll. Jag känner mig rätt så utmattad.

Förra fredagen var jag på spontankalas hos Viktor. Vi åt en matö samt spelade Guitar Hero 4. Det ägde Rock Band väldigt hårt.

I måndags började proven. Två prov i spanska; skrev en uppsats på 450 ord på 1,5 timme. Tisdag uppsatsprov i svenska. Onsdag två matteprov; måste öva mer på aritmetiska (?) serier och domäner. Torsdag två ES-prov samt lyckas skriva 2 historiauppsatser på 1,5 timme; måste öva fosforcyklar, atmosfärens uppbyggnad och krig i allmänhet. Idag musikprov; spammade 5 A4 av musikanalys på 2 timmar. Borde lyckas få minst 4 i allting eftersom jag hade det roligt när jag gjorde samtliga prov. Mer eller mindre, naturligtvis, men ändå.

Förutom testweek har jag även haft CAS-kris. På måndag är det CAS-deadline och jag har inte haft något pågående samhällstjänstprojekt denna termin. Jag fick räkna spelningen på Grand förra veckan som det, men det räknas bara som en timme. Alltså behövde jag hitta fler ställen att spela musik gratis på. Före måndag. Det var inte så jävla lätt. Jag följde Rogers tips och spelade som pausunderhållning på historiska dansen igår (medan mina åhörare pratade, gjorde armhävningar och flyttade bord) och jag ska räkna en del av studiotiden på söndag. Hoppas att det duger. Jag har således levt med ett hot om att bli utkickad från IB hela veckan också. Det är rätt knäppt det där.. De hotar med att kasta ut en från någonting som förstör ens liv och man gör genast allting som krävs av en utan att blinka.

3 comments:

Tove said...

HJÄNRTVÄTT!! Hemskt. Men det kommer väl åtminstone att resultera i att ni som blit tvättade kan stava till ordet på sju olika språk.

Att ni måste göra sammhällstjänst för att få er utbildning - det är rätt stört. Samhällstjänst ses väl i vanliga fall som ett straff. Vad ska ni straffas för?

Jag tycker att du ska teleportera dig till Bahamas en månad. Det vore en rättvis värld.

Nyllet said...

Jag har alltid sagt att din utbildning verkar ganska sjuk, men oftats brukar jag säga det utan några som helst belägg. Men nu finns det belägg också!

Din utbildning verkar ganska sjuk, för ni straffas aktivt för att ni läser den :)

Tove said...

Jaaa, gör det Sonj! Kom när du vill, kom när du kan! SOM vi ska dansa. (Om du nu gillar dans? Annars: SOM vi ska sitta i puben och ta det lugnt!)

Tack för uppmuntran snällsyster.

Kram!