Friday 24 October 2008

Blowin' in the wind

Det har nog hänt ganska så mycket sedan sist. Jag har mått konstigt ganska många dagar med huvudvärk och yrsel och skakningar, men det verkar ha gått över. I onsdags var jag och Samuel på förhandsvisning av "Låt den rätte komma in". Den var bra. Jag vann biljetterna på Tjuvlyssnat.se så att vi kunde gå. Någon annan som lyckats erövra två av dessa exklusiva biljetter var Nyllet, som jag träffade lite fort och väldigt slumpvis på tunnelbanestationen. I helgen åker jag inte till Örebro som planerat utan stannar hemma, då jag och Samuel inte är tillsammans längre. Det är Uppsalas internationella Kortfilmsfestival i helgen som jag kanske ska besöka litegrand. Jag ska även fira Vero som fyllde 20 år i måndags.

Jag har börjat lyssna mer på Winnerbäck igen. Det går i perioder; har alltid gjort och kommer antagligen alltid att göra. Igår var jag uppe till klockan två med mitt matteprojekt. 20% av mitt mattebetyg och jag gjorde diverse statiska processer i hopp om att de räknas som sofistikerade. Lämnade in det idag. Nu kan jag inte göra något åt det! Var aningen segt att masa sig upp vid sju men jag lyckades ganska bra och fick karelska piroger till frukost. Bra start på dagen!

På måndag ska jag träffa vampyrlajvaren för att kolla om deras lajv verkar vara någonting att ha. Tisdag kommer Roger från dansen hit för att lära mig allting om Cubase så att mina compositions på musiken kommer äga brutalt. Blir lite scary att spela in nästan professionellt, men.. Får se hur det går. Vårt elpiano har tydligen MIDI-utgång i alla fall så jag kanske slipper skriva ner noterna för hand. Det uppskattas. På musiken idag satt jag bara och lyssnade på Mahler med Kerstin och läste om SMS från någon jag tycker om tills jag kunde dem utantill.

Jag tycker mycket om hösten. Inte bara för att jag kan använda min nya matrixjacka, utan även för blåsten i håret och möjligheten att gå längsmed en allé med fallande gula löv överallt omkring mig. Och så kan jag ha mina fingervantar från Alien-lajvet och känna mig snobbig om jag vill! Jag uppskattar verkligen att ha ett träd utanför fönstret. Man ser årstiderna så mycket bättre på det viset.

Idag börjar lovet!! Och jag är glad. Nio dagars ledighet från skolan och alla
fasta krav. Jag har fortfarande, vad är det, fyra uppsatser till veckan efter lovet samt en massa läxor, men jag kan göra dem när som helst under de nio dagarna utan att behöva stressa så mycket. Mest ser jag fram emot att åka till Linköping på torsdag. Träffa Becca och kanske Flinet, titta på Anders & Måns. Träffa Lena!! Fira halloween i Malmslätt. Träffa systrar och Palme! Längta längta längta.

Annat jag ser fram emot är att börja spela min gestalt i Andreas' rollspel, "Mechanical Dream". Hittills har jag gjort min figur på den basis att den ska kunna bli så brutalt genom-evil som möjligt. Människorna jag ska spela med är jättehärliga och jag tror att det kommer bli superkul när vi väl sätter igång. Och creativity long term project är det också!! Pluggisen i mig blir lite mindre oroad över CAS.

No comments: