Saturday 3 October 2009

Skriet från vildmarken

Gissa vem som numera kan kalla sig professionell musiker på riktigt! Jag har plötsligt en månatlig inkomst. Tjänade 40 kronor genom att ha lagt upp två av mina låtar på Ubetoo för att folk har lyssnat på dem. Pengar! Detta plus att jag gjorts ansvarig för stämningsmusik på Neo Vapori i höst måste ju betyda någonting. På tal om pengar - med 90% säkerhet så ska jag tydligen på arbetsintervju på GameStop söndag nästa vecka. Hur jag hoppas!

Snart kommer Challo, Becca och Björn hit. Vi sågs igår hos Björn i Flogsta för att vi andra skulle få erfara ett riktigt gediget, ångestfyllt Flogsta-skrik och det fick vi sannerligen! Hela bostadsområdet brast ut i ett Flogsta-övertäckande vrål. Sedan åt vi även stora mängder chokladpudding och tacos, samt såg en jättekliché skräckfilm, "The Haunting in Connecticut", där det gjordes en ofantlig regissörsmiss. Idag ska vi spela Nintendo och kanske spela in en sång i min lilla studio eller titta på film. Det blir nog trevligt.

Jag gick upp rätt tidigt idag för att övningsköra. Två körlektioner och några mängdträningar. Jag börjar få pli på saker men får fortfarande lite panik när jag ska köra om en bil när en annan bil är bakom mig och cyklister på väg mot mig. Helenas pojkvän (och tydligen fästman!) Mathias bodde här under veckan, vi fick plommon och äpplen. Challo och jag har även turistat runt i Uppsala och tagit befängt många bilder, varav några är upplagda på Bilddagboken.

Övrigt är ju lajvet jag var på, Våra Drömmars Stad. Det var rätt awesome.

No comments: