Sunday 11 October 2009

15.00 Landings

Jag har varit på mitt livs första anställningsintervju. Det tog cirka 7 minuter. Två GameStop-människor satt längst in på ett café och frågade mig om mina favoritspel. Jag frågade dem lite om vilka förväntningar de hade och sedan skulle jag gå. Jag fick dem att skratta några gånger i vilket fall. Men hur det gick, det vete tusan. Själv vet jag ju att de är dumma om de inte anställer mig, eftersom jag skulle kunna göra ett riktigt bra jobb. Frågan är bara huruvida jag lyckades övertyga dem om det.

Jag ska börja vampyrlajva Camarilla i Uppsala, är det tänkt. Avstår idag och går dit nästnästa vecka istället. Ska komma på en frän Toreador-roll, har redan lite idéer. Synd att färgade linser är dyra och att Malkaver inte är en större klan i kampanjen. Jag kommer att spela neonat och ha en anledning att skriva fler makabra dikter.

Förra veckan var jag på klädbytardag. Jag blev av med 14 gamla tröjor som inte passade längre och fick 9 nya. Helt okej för inga pengar alls. Har även varit lite entreprenörd och ska tjäna 40 kronor på att steka pannkakor på onsdag. Lite hälsosam, som köpt en yogamatta på Friskis så att jag kan fortsätta gå på de passen. Samt lite ekonomisk, som lämnade tillbaka mina nya hörlurar från Clas Ohlson för att köpa bättre från min mor för en tjuga. Mina föräldrar har varit otaktiska och berättat varför de tror att jag och Palme inte kommer att funka i längden, och jag har blivit bättre på att övningsköra. Körde i regn för första gången idag! Livet går vidare och jag hoppas hoppas hoppas att GameStop inser att de vill ha mig.

No comments: