Monday 19 October 2009

Hjärnsörja

Jag är mer slutkörd än jag varit sedan slutproven, om inte lite mer. Min psykiska instabilitet blandar sig med stressen och gör att jag varken kan sova eller fokusera. De senaste dagarna har varit lite för krävande i mitt tycke. Men: jag har jobb.

I torsdags jobbade jag 17-02 på Uplands nation, med servering. Varannan timme satt jag och kollade leg och kårleg i dörren och varannan gick jag ut med mat, plockade disk och diskade. Med skatteavdrag fick jag 20 kronor i timmen. 10.30 på fredagen så ringde mobiltelefonen och väckte mig. "Det är GameStop" hör jag, när jag i panik tagit ur nattandställningen för att kunna prata ordentligt. Hm, jag fick jobbet ändå, tänker jag nöjt, innan det läggs till "i Kista". Jag fick ett löfte om att det skulle gynna mig att åka dit och kollade upp första reskombon. Väl där får jag en GameStop-tröja och en mentor och fick leka padawan 14-21.40. De ringde Uppsalas butik, som tydligen hade tänkt anställa mig efter intervjun men inte ringt före fredagen som de hade lovat. Numera har jag jobb i Kista tisdag och onsdag och kan få jobba där 3-5 dagar i veckan om jag vill, samt lär få jobba luncher på GameStop i Uppsala när det behövs.

I helgen var det SM i mahjong. Full koncentration krävdes varje sekund, 6 rundor á 2 timmar. Jag blir halvt nedbruten av mahjongturneringar även utan att vara slut sedan tidigare, på grund av all stress. Jag kom på 27:e plats av 28, och i tidningen. (http://www2.unt.se/pages/1,1826,MC=77-AV_ID=970766,00.html?from=puff)

Imorse hade jag körlektion 7.45 och tid hos tandhygienisten 9.15. Måste bestämma om huruvida jag ska satsa på frisktandvård eftersom det kommer börja kosta vid årsskiftet. Lär föranmäla mig till SSK i veckan och betala inträde för att slippa få prestationsångest av att försöka lära ut spel i SARZ. Jag behöver liksom inte ännu en stressfaktor i mitt liv just nu.

Lär träffa Lea på torsdag i alla fall och får sova över hos hennes mor i Kista mellan mina båda arbetsdagar. Mer pengar, mer sömn, mer tid. Jag har ännu inte insett det underbara med att ha jobb. Jag hoppas jag finner klarhet i det första lönekuvertet.

Pengar är hårda men världen är rund
Istället för pengar, kärlek som grund

/Svenska Akademien - Pengarpengarpengar

No comments: