Monday 26 October 2009

Leva som en hobbit

Håhå! Förra veckan jobbade jag fyra dagar - två på GameStop i Kista och så helgen i Täby. Folk är slibbigt rika i Täby, det är lite skrämmande. Men good for business, som man säger. Jag ska jobba där även imorgon - folket verkar vilja schemalägga mig. Det tar en timme och tjugo minuter ut dit, till skillnad från Kista som det tar en timme till. Uppsalas tar det fyra minuter till. Pratade med butikschefen där idag som sade att jag inte skulle schemaläggas men kan få rycka in. Högsta prioritet just nu är att få ett avtal att skriva under. Får ringa och tjata på någon i Kista imorgon. Timmarna är inlagda i datorn ändå, men att jobba utan avtal känns rätt skumrask och dåligt.

I övrigt.. Träffade Linnéa i veckan när jag ändå var i Kista. Hon letar jobb och vi letade i second hand-affärer. Vi spelade lite Wii. SMS:at hela dagen med Niklas, som jag jobbade med igår. Det var roligt. Folk är generellt sett väldigt trevliga. På torsdag får jag äntligen träffa Palme igen, för då börjar Stockholms Spelkonvent. Får se om vi ska bo i klassrum eller hemma hos Janko och Jessica. Jag ska jobba i SARZ i vilket fall. Ikväll såg jag "Little Miss Sunshine" för andra gången, denna gång med mina föräldrar. Det är lätt en av de mest feel-good filmer jag råkat på. Jag är seg i huvudet. Idag har jag haft körlektion klockan 7, handlat mat, lagat mat, pluggat och varit på föreläsning.

Däck, däck.

1 comment:

vero said...

Jag gilla din blogg! <3