Saturday 17 January 2009

Uppcon:09

Klockan är tjugo minuter i sex på morgonen och jag sitter nere i konventsgarderoben/bagageinlämningen med fyra killar. En av dem sorterar incheckningslappar, en annan surfar omkring (vilket inspirerade mig) medan de bägge andra tittar på "Fråga Anders & Måns", ett mycket bra val. Jag känner mig rätt så seg i huvudet efter att ha gått upp vid sju igår morse och sedan mer eller mindre gjort saker fram till nu. Mitt Random Task Force-uppdrag tog en seg start då min gruppledare var försenad. Jag umgicks med Palme och hans S.A.R.Z.-vänner, vilket var trevligt. Fick orange personaltröja och frän namnlapp.

Mina jobb har i stort sett varit:
* Fundera ut hur man bäst hänger upp 3 meter lång trästänger med banderoller på i taket, och därefter hålla emot med foten när en flicka skruvade in skruvar i ändarna.
* Åka hiss och leta reda på ett ställe att dumpa packning som inte får plats i släpen.
* Åka till Valsätra och lasta av en massa packning i en skolas gympasal.
* Åka till Domarringen och göra detsamma. (Fast i rummet före omklädningsrummet.)
* Åka till tryckeriet vid Katte och övervaka utskriften av många Uppcon-papper.
* Mitt nuvarande uppdrag: jobba i garderoben.

Kön var evighetslång som vanligt och lite extra hjälp var välbehövligt. På en minut lärde jag mig rutiner och funktioner, platser och uppställningar, och var sedan igång med att fråga människor om deras personnummer och med att springa fram och tillbaka och leta efter aningen kryptiska kombinationer, såsom "Z6b", på Uppsala Konsert och Kongress' första våning. Rusningen försvann dock, och jag har funnit rätt mycket tid till att perfektionistiskt bygga upp mina erfarenheter i att vika Närcon-pyramider. Jag fruktar att mina sociala skills kan vara nere på att säga "hej, personnummer tack!" till alla jag möter.

Jag har hållit mig vaken men hoppas få gå och sova innan mitt pass egentligen slutar, vid nio. Det enda socker jag medvetet ätit idag är en pockystång jag fick från Joke. Annars ingen kolsyra, inget koffein, inget socker. Och jag är vaken och ändå relativt pigg. Det jobbiga blir att vända dygnet rätt när skolan börjar igen, och att fortsätta jobba timme efter timme i helgen. Men spännande saker händer! Incidenter på toaletter och klippning av Uppcon-band.

Kön till Uppcon var jättelång. Jag hoppas att de tycker det var värt det. Att sjunga karaoke var roligt, i vilket fall. "Yellow" av Coldplay. Och krama på Palme några gånger om dagen är aldrig fel, även om det gärna kunde varit fler. Lunchbuffé på kinesisk restaurang med en massa sushi och annat gott. Rätt bra dag, men är rätt less.

1 comment:

Micke said...

"Men spännande saker händer! Incidenter på toaletter" hur menar du nu sonja? :P