Tuesday 12 August 2008

Fläktat uppsatsknatter

I nättras kom jag hem från Gotland och medeltidsveckan. Nu lyssnar jag på nyinköpt skiva med David Bergkvist som jag såg live där. En bordsfläkt står uppåt och till höger och fläktar mig litegrand. Mina fingrar känns halvdomnade och omotiverade att springa omkring och skriva finurligheter. Det kan bero på att jag idag skrivit fem timmar på min extended essay. 2004 ord hittills, den ska vara under 4000 ord. Jag hinner nog i tid ändå. Men min mor omotiverar mig som bara tusan..

Medeltidsveckan var underbar! Träffade Palme för första gången efter att vi chattat sedan november och han var riktigt trevlig. Tror vi blev nästan bästisar på bara några dagar. Sådant är jättehärligt. Blev även inbjuden till två lajvföreningar, Sill och Gyllene Hjorten. Jag känner mig populär nu. Jag gick på fäktningskurs i två dagar och är nu livsfarlig om jag har en träpinne på 2.20 meter. Palme gick vidare till final i improbataljen. Träffat mina släktingar på Gotland och ätit det maffigaste fikat någonsin. Umgänge och eldshower och humor och hav och medeltidskläder. Jag börjar redan längta till nästa år. Som vanligt.

En annan spännande sak som har hänt är att jag numera har en pojkvän. Han heter Sam och bor utanför Örebro. Vi blev ihop den 4 augusti, på Annas födelsedag. Han kommer hit i övermorgon och hälsar på. För alla som undrar hur jag hittade detta spektakel till pojke som faktiskt stämmer in på alla skumma kriterier jag mer eller mindre haft när det gäller killar: vi träffades på LinCon där vi lajvade rollspelare tillsammans, sedan bytte vi MSN. Han drog med mig till DegCon. Nuförtiden pratar vi något otroligt mycket och knasigt i telefon. Och han studiemotiverar mig. Det är sjukt. Snart ses vi igen för att se Barnhemmet på bio.

Hoppas min älskade make blir nöjd. Saknar.

2 comments:

Anonymous said...

Jag är nöjd och glad som ett litet barn i en stooor godisaffär :D

Tove said...

Söta fina! Vad underbart att du hittat någon att tycka om. Och att du verkar ha haft en bra sommar.

Kram!