Wednesday 13 August 2008

Belamrat skrivbord

Jag skrattar fast du inte skrattar med
(Men det gör du ju, på sätt och vis)
Och utformningen av ord
Fungerar bättre på några meters håll

Och imorgon är det torsdag
Trevlig, salig, perfa-torsdag
För första gången på jättelänge
(Eller inte, det beror helt på)

Så hänger rosen på min bokhylla ändå.

Idag har jag skrivit en till sång! Det var några veckor sedan sist. Men jag hittade i och för sig bara ackord och melodi. Texten skrev jag den 3 mars någon gång. Tänkte plugga i en kvart till, så att jag kunde skryta med att ha pluggat i sex timmar idag, så jag kirrade melodi till den. Tycker den blev ganska fin. Men så var den rätt bra i början också, i och för sig.

Idag åt jag värsta lunchen! Falukorvbanara eller liknande. Pasta och korv och bacon, mumselimums. Födelsedagsmat när man var 8-9 sådär. Sedan promenad genom Uppsala, samtalandes med Sam i mobiltelefon. Tar 35 minuter hem till Jonas. Mahjongare från Göteborg kanske ska bo här över uppsalamästerskapen nästa vecka. Spännande.

Jag har skrivit en ToK-uppsats som jag är nöjd med! Och första utkastet till min extended essay är klar. Nu behöver jag bara förbättra allting några gånger om.

Jag har röda muminstrumpor på mig och allting är bra.

1 comment:

Tove said...

Åh värsta lunchen.

Du pluggar så GALET MYCKET!!!!