Saturday 19 April 2008

Tyko plågar mig

Blääh. Så jag ska hålla min svenska oral presentation om Doktor Glas för IB-ettorna ändå. Och på torsdag! I helgen skulle jag fixa samman de fyra fullskrivna A4-sidor med citat och tankar jag förberett.. Men var tusan är motivationen? Jag lyckades skriva ner tre stycken av dåligt pladder innan jag fick stänga ner Word-dokumentet. Det går helt enkelt inte. Jag vet inte om det delvis är på grund av det drastiska nedslaget av motivation när en klasskamrat gjorde exakt den sorts framställning som jag skulle göra.. Men nu hittar jag den inte i vilket fall som helst. Jag borde vara klar med själva replikerna senast söndag kväll för att hinna öva in det bra. Men ikväll ska jag på kalas och imorgon är det rollspel.

Inledde dagen med att använda någon gammal ansiktmask. Jag blev väldigt blå i synen.

Jag ska vara jävligt snygg ikväll så att någon kanske blir impad.

Papper över hela skrivbordet.. Ingen rolig inne på MSN.. Borde äta lunch och plugga plugga plugga men kan inte. Igår skolkade jag från japanskan för att få njuta av fredagkvällen för en gångs skull. Det var jätteskönt. Då tänkte jag att det är nog lika viktigt att låta bli att plugga ibland som det är att plugga ibland. Hoppas det inte rotat sig fast för mycket i mitt medvetande, för då är jag dömd. Såg även The Corporation igår. Den var skrämmande med allmännyttig.

Träffade Åkesson på väg till skolan! Det var jätteläskigt! Han har tydligen bott här i ett halvår nu och jag har inte vetat någonting.

1 comment:

Tove said...

Jävligt snygg blir du inte av en blå ansiktsmask, jävligt snygg blir du om du sträcker på dig ordentligt och VET att du är jävligt snygg. Det är allt som behövs.

"Det är nog lika viktigt att låta bli att plugga ibland som det är att plugga ibland." Så är det sannerligen.

Kramar.