Wednesday 23 April 2008

Ljusa kvällar om våren

Ikväll är jag ändå ganska nöjd. Tyko Gabriel Glas plågar mig icke så mycket längre sedan jag framfört showen för Turvar på skolgården idag och han tyckte att den var bra samt kom med konstruktiv kritik. Så nu ska jag äga IB1:jättehårt med min fantastiska teaterföreställning. Ser fram emot när det är över. Ska kanske prova teatersmink ikväll och Anna ska ta med sin höga hatt imorgon. Det har hon lovat dyrt och heligt. Ser nästan fram emot min oral nu.

I helgen kommer Becca! Det var väldigt oväntat och bestämdes igår. Vi ska se på West Side Story på Bolandsskolan på söndag. Annars blir det nog prat med choklad, film och TV-spel. Dylika sysselsättningar. Antagligen gitarrspelande också, för traditionens skull. Blir jätteroligt att träffa henne igen.

Senaste dagarna har någon varit lättirriterad och avhysande på MSN. Det gjorde mig lite ledsen. Men frågade idag, när han låtit bli att svara på min fråga och knappt sett på mig alls, ifall han var sur på mig. Och han svarade nej. Alltid något. I helgen fick jag sällskap hem av en kompis till honom. Det var jättesnällt. Fick en kram från denne också.

Nästa vecka är det LinCon; jag tror att det blir kul. Åka iväg på valborg och irra i Stockholm någon timme mellan tågbytena. Sedan Linköping. Får försöka träffa lite vänner på eftermiddagarna eller när det är glapp i schemat. Ska ju fira bröllopsdag med Lena på söndagen i alla fall, det är för länge sedan bestämt.

På måndagen därefter är det kanske CISV-möte i mitt vardagsrum.

På fredag kanske jag har filmkväll..

Och så är det test week om 4-5 veckor.

1 comment:

Tove said...

Ånej har du fallit för en krångelkille! Usch. Om han ska vara en sådan berg- och dalbana med skumma signaler så får du försöka komma över'n.

Du är sååå välkommen till Linkan! Ska blir jättekul att se dig! Jag kommer hem hit från Göteborg på torsdagen någon gång.

Kram!