Sunday 13 April 2008

Much salmon

Oj, undrar om man verkligen borde blogga såhär sent. Tänk om jag skriver något som jag inte alls kan stå för imorgon, hemska tanke! Men å andra sidan chattar jag med folk på MSN vid liknande tider, så det borde inte vara så fruktansvärt. Detta är även enklare att reversa.

Idag vaknade jag vid tjugo i sju. Tvättade håret, åt frukost. Plankade till Stockholm, då biljettautomaterna inte ville fungera. Tog tunnelbanan, blå linje mot Akalla, till Rådhuset. Där gick jag runt Kronoberg en vända innan jag släpptes in. (Såg en kanin.) Tränade sedan medeltida fäktning i två timmar. Skyddsutrustning och värja och allt. Det var riktigt roligt, och tydligen så har jag "jävligt bra parader" för att vara nybörjare och jag blev glad.

Sedan tog jag tillfälligt adjö av mitt sällskap när han gick in i ett herromklädningsrum. Saken var bara den att jag inte riktigt verkade hitta tillbaka. Jag vandrade i korridor efter korridor, alla såg nästan precis likadana ut och min lokalorientering var kaiko. Skumma idyllmålningar på väggarna föreställande familjer på picknick i vårgrönska. Till slut ringde sällskapet. Fäktfolket hade letat efter mig. Jag befann mig tydligen lite för mycket inuti häktet. (Hej, idag gick jag vilse i häktet i Kronoberg.)

Fick skjuts till T-centralen, tåg hem. Åt makaroner och falukorv (favoritmat!) och duschade igen. Sedan packade jag min väska och begav mig till en viss person som skulle ha rollspel. Hängde i hans soffa och gjorde karaktär. Sedan kom hans vänner. De lagade mat och vi åt. Sedan var det rollspel i massor timmar med skumma matteproblem och mycket socker. Så behövde jag ta bussen hem.

Nu sitter jag här.

Igår när jag kom hem blev jag aningen chockad. I vardagsrummet fanns två saker som förvånade mig ytterligt. För det första fanns där en grön, ny soffa. För det andra fanns där en Wii-konsol. Nog är det bra att ha en TV-spelspappa! Idag har han även köpt 3 kontroller till samt Super Mario Galaxy. Nu har vi både det och Cart.

Träffade Turvar i Eriksberg idag. Min teori stämmer.

1 comment:

Tove said...

Vilket underhållande inlägg! Vilka äventyr. Ska du fäktas på regelbunden basis är det tänkt?

Fortsätt skriva! Kram!