Sunday 8 February 2009

Whom it!

Jag är sjuk sjuk sjuk. Natten fredag-lördag var Helvetesnatten. Med blod, svett och tårar så överlevde jag dock, trots vissa tvivel när man för nionde gången ligger illamående på toalettgolvet vid klockan tre på morgonen. Igår lyckades jag äta två mål mat och kikade även lite på film och sov en hel del. Små mängder mat lyckas jag inta idag och tror att jag är på bättringsvägen. Alltid något! Senare idag kommer Per hit till bacillnästet så vi kan förbereda vår ToK-presentation som vi ska ha på tisdag. Vi får se hur social/smart/kapabel jag är vad gäller skolarbete idag.

Bröllopet förra helgen var trevligt. Fick träffa större delen av Palmes släkt, däribland hans bror. En tur till Sabbatsberg och tunnelbaneåkande hipp som happ före vigseln, som var kombad med dop för Timea. Promenad tillbaka genom Tyresö mitt i natten. Äventyrligt värre att klättra runt halvt vilse i skogsterräng med finklänning! Mycket prat med Palme om George R.R. Martin-teorier. De böckerna är bara bäst.

På grund av vämjelig sjukdom missade jag att se Chesty Morgan på Reginateatern i fredags. Missade även att göra musik med Roger igår då jag inte riktigt var i skick. Får se om jag även missar att hitta knowledge issues idag, vore opraktiskt.

I övrigt har jag börjat knåpa på CV. Ska ner och söka sommarjobb i Eslöv/Lund på sportlovet. Ska bland annat söka jobb på Tetra Pak tror jag, det verkar fränt. Protects what's good, oh yeah! När jag väl åstadkommit några fina, insmickrande men ändå rätt sanningsenliga personliga brev ska Chibis pappa hjälpa mig med tips om förbättring och sådant. Han har undervisat på Komvux i hur man bör skriva CV:n. Han känns rätt proffsig.

Med hopp om att världen mår bättre än jag.

1 comment:

Tove Solbeckar said...

Oh no!! KRYA!!!

Glöm inte www.ams.se -> platsbanken.

Vad kul det vore att kunna tänka på dig varje gång man häller upp fil!

KRAM