Monday 16 February 2009

Eislöuwv

Nu sitter jag i Eslöv och har relativt nyligen vaknat. Palme ligger fortfarande och snoozar i sängen så jag syselsätter mig på egen hand. Klappa katter, läsa George R.R. Martin, kolla folks bloggar. Ska skriva under mina personliga brev som jag bifogar med mitt CV också. Idag ska vi till Lund och göra sta'n. Min mor tror att jag kommer tycka om det. Kanske att vi fortsätter till Malmö och kikar runt, möjligtvis går på bio. Inte varit där heller i någon längre period. Jag tänkte prångla ut mina CV:n till alla och envar som möjligtvis skulle kunna anställa mig och således öka mina chanser betydligt till att ha en anledning att bo härnere i sommar. På något vis är Eslöv mycket mer lockande sedan igår. Gissa varför? De har ett ÖoB! Där jag hittade en Anna Ternheim-skiva billigt! Detta är icke en håla, det är en stad.

Med mig hit har jag en resväska i storlek större. Den är till minst 60% fylld av skolböcker. Jag tänkte ta med mig alla ämnena, men jag fick bara plats med tre av mina sex om väskan skulle räcka till. Så jag har väl en 6-7 historieböcker tillförfogande, de 4 svenskböcker jag ska kunna utantill på måndag, svenskpärmen och alla mina matteprylar. Och lite kläder. Så väskan är propp. Jag resonerar som så, att när Palme väl börjar jobba imorgon så sitter jag här ensam i en etta i Eslöv. Borde då inte studiemotivationen kunna infinna sig? Möjligtvis så försämrar ÖoB-närvaron och Palmes poi mina chanser, men som tur var lär min eventuella blygsel komma mig väl till pass då jag inte känner för att öva simpla poitrick i mitten av Eslöv. Även om det är Eslöv. Och ÖoB har jag ju trots allt redan besökt.

Jag hade en bra alla hjärtans dag i lördags, något som inte är alltför vanligt i mitt liv. Det var trevligt. Jag och Palme tittar mest på "Twin Peaks" och diverse annat roligt. Och äter god mat. Riktigt mysigt. Kanske att vi ska prova Eslövs bowlinghall! Länge sedan jag med precision försökte putta iväg ett tungt klot framåt i en rak linje. Eller skruvad, för den delen. Åh, och major thing!! Nu är alla småuppgifter (uppsatser, presentationer osv) i skolan klara, så nu är det bara mock exams, åtta veckor som jag kan plugga och sedan slutproven! Som jag plitade ner i mitt mattehäfte: "I like the IB. Det låter mig plugga med stil." Tjipp tjopp!

1 comment:

Tove said...

Heja heja! Innan du vet ordet av står du där och viftar med mössan. "Vaaaar eeeee mössorna, tjalalalala!"

Vad mysigt du verkar ha. Twin Peaks är för läskigt för mig.

Skåne är fint!