Monday 13 October 2008

Ett SSK senare

Oj, vad jag har varit trött idag. Spanskapresentationen gick inget vidare och det märktes tydligen att jag inte pratade min vanliga relativt flytande spanska. Strunt också. Får hoppas att det blir bättre nästa vecka när jag är tjurfäktningsprofessor! Eller ännu hellre, att det går jättebra på onsdag, för då är det spanskaprov. Det verkar gå redigt väl för mig i vilket fall. Jag trodde jag skulle få fyror när jag betygsattes med higher level-kriterierna. På min senaste inlämningsuppsats fick jag en sexa!

I helgen var det Stockholms spelkonvent för hela slanten. Åkte dit efter skolan och nudlar på fredagen och träffade Samuel på centralstationen. Vi tog pick och pack på tunnelbanan mot Liljeholmen och lyckades hitta till Blommensbergsskolan utan några större svårigheter. Där utanför kunde man krama Palme, vilket var bra. Sedan dumpade man packningen och jag satte genast igång med lite mahjong. Sedan köpte vi middag och återvände. Vi lärde känna massa nytt folk och hängde omkring. Det var generellt sett det vi hittade på. Förutom att gå på nattpromenader, spela Götterdämmerung och Best Friends. Spelade lite Ticket to Ride och såg på när Jonas vann SM-finalen även i år. Spelade Game of Thrones med Palme och hans vänner mitt i natten, det var jätteroligt men jag tror jag skulle få mer glädje av det om jag hade bättre koll och lite experience points i det hela.

Jag tog även en detour till min farfars födelsedagskalas. Där drack jag väldigt mycket alkoholfri bål, gick tipsrunda och träffade massa folk och släkt. Lyssnade på tal, tvingades hålla ett själv. Åt en massa mat och diskuterade spel, resor, språk och framtid med mina bordskamrater. Hade en konversation om verklighetsspel med en gammal gotländsk dam som kände min farmor. Sedan följde jag min kusin Elin till tunnelbanan innan jag gick hem genom den mörka parken helt själv mitt i natten. Men ack, märk väl, jag blev inte överfallen!

Mitt rum är jättestökigt, har jag märkt. Och jag kan inte ens skylla på Vero, fastän hon sov här, för hon stökade mig veterligen inte ner alls. Jag får sikta in mig på att storstäda så småningom. Spännande var det imorse när jag skulle packa skolväskan. Två pärmar fick inte plats! Jag fick ta fram en tygpåse. Men ack, pärmarnas volym var överväldigande! Så det blev en fullmatad Fjollröven samt en ICA-kasse. Och då hade jag ändå inte med mig så mycket! Jag får antingen köpa större skolväska, krympa mina böcker eller lära mig allting utantill. Det sista vore villkorslöst mer praktiskt i slutändan, men..

För övrigt kanske jag har en massa suspekta böcker i bokhyllan. Supplement kanske, till och med. Man kan aldrig veta så noga. Och sångläxa till imorgon. Jag borde kunna den utantill vid det här laget men kommer mig inte riktigt för att öva. Vi får se om prylen tar en halvtimme eller en timme imorgon, om det blir bråttom eller inte. Försökte ringa någon om volontärarbete men hon svarade ej. Jag kommer vara ensam hemma kvällarna framöver. Måste hitta på något jättefräsigt att skriva om till min World Literature 2, gärna från "Thérèse Raquin". Kanske plugga spanska. Och sova!! Det har varit mitt yttersta mål idag. Att få lägga mig ner och sova. Snark pust.

1 comment:

Tove Solbeckar said...

hinner inte kommentera så mkt för vi bakar tårtor. men det var som vanligt ett jätteroligt inlägg att läsa och välskkrivet. "Men ack, pärmarnas volym var överväldigande!"

Kraaaam!