Thursday 15 May 2008

Van Dyke and the Responsibilities

Denna veckan har varit ganska småspännande. Helgen före var det weekendläger med CISV och jag var ungdomsledare som vanligt. Klädde ut mig till fjortis och såg bitchig ut. Enligt 9-åringarna var jag bra på det. De ville att jag skulle fortsätta hela lägret..

I måndags hade jag min sovmorgon som vanligt, före sånglektionen. Får roligare och roligare läxor, men har aldrig riktigt tid och motivation att öva tillräckligt känns det som. Mattelektionen var bara prata skvaller med Raiana. Men det är roligt. Sedan gick jag hem och gräddade pannkakor till mig och mina föräldrar.

Sedan gick jag ner till ån och träffade Mattias. Vi satte oss i en park och pratade om allt och ingenting, Zelda och Deathgame. Sedan gick vi hem till honom och åt mangorippel och drack thé. Jag fick även se hans målningar. Det var jättemysigt.

I tisdags slutade jag skolan klockan fem och gick därefter hem och pluggade i 3 timmar. Det var jobbigt. Det värsta är att det där är mönstret som borde upprepa sig varje dag i och med att jag går IB. Men.. Duktig en gång per månad är nog bra det också.

Och igår var det Group 4 Project! Hela dagen i skolan ägnades till grupparbete. Vi hade vatten från tre olika åar samt från kranen som vi undersökte efter nitrit, ammonium, syre och sådant. Tittade pH. Jag skrev hela texten till affischen på rim åt oss. Sedan gick jag till Myrorna och blev småbekant med två äldre män, en iranier och en hemlös. Donerade en femtiolapp till en varm tröja så att han inte skulle frysa ihjäl.

Sedan blev det stress! Slutade Myrorna kvart över sex. Sedan skulle jag gå hem, äta en halv grillad kyckling med potatissallad (WOM) samt duka av och hänga upp tvätt. Detta och även att hinna gå ner till ån skulle gå på trekvart. Jag kom fem minuter för sent.

Men sedan träffade jag Mattias igen! Även denna gången gick vi hem till honom. Han fixade middag till sig själv och vi satt och pratade. Sedan gick vi hem till mig och gosade runt här till ungefär klockan kvart i ett. Hm. Something's going on here..

1 comment:

Tove Solbeckar said...

Iiiih! Spännande! Vill veta mer... ;)

Din blogg är så kul att läsa för den är en perfekt blandning mellan vardag, små lustiga tillfälligheter och riktigt känslomässiga saker. Fortsätt skriva är du snäll! <3

Kram