Monday 26 May 2008

De las malas notas al sobresaliente: mi experiencia personal

Hej! Jag ligger på mage på vardagsrumsgolvet och knattrar på min systers gamla minimala tangentbord. Jag kom nyss hem från en väldigt idyllisk ensampromenad genom Uppsala, lyssnande på musik och mottagande och sändande sms från och till England, där någon stackare snart lär vara utfattig. På mobilfronten, i vilket fall. Allting känns ganska bra. Test week hade sin kick-off-start idag med två timmars svenskuppsats och två delprov i spanska innefattande två uppsatser och läsförståelse. *Få och läsa sms*

Två ämnen av sex avverkade alltså. Fem timmar av, få se, tretton. Nästan halvvägs. Prov i både historia och ES på onsdag, imorgon är jag mer eller mindre ledig. (Förutom möte i skrivsalen på eftermiddagen och det faktum att jag måste skriva min uppsats snart.) Njöt ordentligt av min kväll nu, försökte ta det lugnt. Köpte mitt livs första Ben&Jerry's-glass, smaken Fossil Fuel. Visst, den var väl god, men knappast allsmäktig. Då jag försökte kika två videofilmer varav ingen fungerade zappade jag runt på TVn istället. Shit vad smala alla reklamflickor är.

Jag börjar förstå att det kommer bli sommarlov snart. Att barnbyn närmar sig. Och att IB mest är en fix idé jämfört med de 6 år jag hoppats på att få åka som JC. Så det gäller att börja med scrapbooksen snart. En annan sak jag börjar förstå är att IB någon dag kommer vara över. Jag kommer fira studenten en 2-3 gånger och sedan kommer det vara fullständigt över. Och jag kommer få min rörelsefrihet tillbaka. Det gör mig glad. Tydligen tycker mina båda systrar *få sms* att jag är ambitiös. Det är lite roligt, tycker jag.

Träffade killen igen i lördags. Tror inte att det blir något av det.

Jag ser verkligen fram emot medeltidsveckan! Det kommer bli så himla mys och härligt och tradition och Gotland.. Brända mandlar och havsutsikt. Jag tror den här sommaren kommer bli väldigt lyckad trots påfallande mängder skolarbete och arbete med detta. Kanske jag till och med lyckas ta mig ner till Skåne och titta på 13th Floor och Taken, men detta betvivlas starkt.

1 comment:

Tove said...

Åh medeltidsfestivalen. Nostalgi.

Alltid lika kul att läsa vad du jar för dig...

Måste du plugga på sommaren?!?! Stackare!!

Du ska inte med på Arvika då? Vero har ju plats i sitt tält... ;)

Pussis