Wednesday 7 May 2008

LinCon is over honey, but I'm smiling

LinCon ägde stort. Spendera valborgshelgen med en massa töntar och nördar var lysande. Jag fick många nya bekanta, spela mycket spel, storspö i mahjong, träffa gamla vänner, lägga mig vid halv sex varje morgon, få gratis mat, bli kramad på.. Det var väldigt bra helt enkelt. Kan mycket väl vara det bästa konventet jag varit på hittills, även om GothCon var i samma klass. Det var ju ändå Linköping denna gången. (Det gick inte så bra i varken Ticket to Ride eller Argos, men allt ägde ändå.)

Fick även en eller två flörtar. Eller tja.. En verkar ju vara konventspermanent och
blir pappa i november, men ändå. En till! Det njöt jag av. Jag tycker om konvent.

Valborg gick jag hem till någon med kakor. Han stekte ägg till mig. Han blev tydligen aspackad senare på kvällen och flörtade runt med folk. Vet inte om jag är glad att jag slapp se det eller om jag hade velat, egentligen. Jag är glad idag. Tydligen har han klart för sig att jag nog gillar honom, och ändå gör han inget. Med den insikten att han inte är intresserad är jag ännu gladare att jag nu verkar vara på god väg att kunna komma över honom.

Idag har jag skrivit ett brev. På skrivstil. Som jag tänker posta imorgon.
Skickat sms fram och tillbaka med en väldigt trevlig kille också.
Och jag har en stalker.

1 comment:

Tove said...

Haha har du en stalker!! Grattis! Det har jag aldrig haft, vad jag vet.

Skit i den där snubben. Det låter vettigt att du håller på att komma över honom. Du låter vettig. Alltså det är ju ingen dödssynd att han flörtar runt, men då tycker man gott att han kunde flörta med dig också! Verkar som han bara vågar göra sånt berusad och är världens fegis nykter. En sån kille är jävligt ocool.

Du är ju the Spindel in the Net, Sonja. Alla vill ha dig. Lev livet, njut av att vara sjutton och jävligt attraktiv!! ;D