Saturday 7 July 2012

High-tech slubbo

Idag blev det episk dag á high-tech tjockis! Idag var jag ledig idag och kom mig för att äntligen damma av min japanska gitarr. Bjarke dök upp i Lund vid ettiden och vi gick till Netto för att inhandla picknickmat - det blev en ett kilo tung Almondy daimtåta och varsin liten chokladpudding. När vi packat min kängurukasse med picknicktillbehör begav vi oss sedan mot naturskyddsområdet Skrylle! Vi vägen hade vi hjälp av inte mindre två än två smartphones med varsin GPS-funktion igång. Efter mycket vändningar och chansningar kom vi så fram! Där valde vi turen på en mil och började vandra. En liten paus vid en grillplats lät oss äta upp våra puddingar och jag laddade även ner en pedometer-app till min telefon så att vi därefter kunde se hur många kalorier vi brände och hur långt vi gått. En fruktansvärd backe och några kilometer senare hittade vi slutligen en bänk till i närheten av det roligt namngivna området Knivsås, där vi njöt av en första bit daimtårta, lyckades uppskatta en andra bit och tryckte i oss en tredje bit. Med risk för att spy om vi åt ännu mer fick vi sedan bära hem halva tårtan igen, som nu är loot i korridorens kylskåp. Resultatet av pedometern? Nästan 10 000 steg.

Väl hemkomna tittade vi på min nya blu-ray "The Sky Crawlers", en anime av regissören till "Ghost in the Shell". Den var dock aningen för förvirrande för att den snygga grafiken helt skulle kunna kompensera för det. Sedan blev det tur till ICA för att handla mjölk och hamburgerbröd, tills middag åts framför SVT och "Inglorious Basterds". Vi hann med att kika på "Vem ska trösta knyttet?" och prata hit och dit om nästan allting innan Bjarke begav sig hemåt igen. En bättre ledig dag får man leta efter!

1 comment:

Palme said...

Låter mysigt! :)