Monday 11 June 2012

Sportnisse

Det händer lite saker härnere i Lund ändå. Jag har precis kört igenom det första träningspasset i mitt nyinköpta "EA Sports Active 2" till min PS3:a och det var relativt motiverande. Vem vet, ve och fasa, kanske att min blogg får träningsblogginfluenser! Om det lyckas hålla i sig. Vet inte vad som är bäst egentligen, att inte blogga alls eller att blogga om broccoli och kalorier? Jag har tre veckor med cardioträning framför mig - går det bra så kanske jag kastar mig in i 9-veckorsprogrammet. Spelet var betydligt billigare än ett sommarkort på Friskis & Svettis och all träning är bra träning har jag hört, men har ingen aning varifrån med tanke på vilka kretsar jag umgås i.

Jag jobbar i Nova Lund nu i juni, så det är nya arbetskamrater och annat fokus. Det tar lite tid att ställa om sig, men jag är nog snart tillbaka i Entré igen. Jag jobbar 6 dagar i veckan och trots att det oftast rör sig om 5 timmar i taget så blir man lite seg och lat av det. Det är mysigt att krypa upp i sängen och titta på "Angel", men jag har faktiskt sysselsatt mig med annat också. Förra helgen hade jag besök från föräldrarna som bjöd på halvårsmiddag och gav mig en superfin Zelda-3DS. Jag springer runt i Lund med den i sleep mode nu och hoppas fånga i alla fall en Mii till mitt Mii Plaza. Ingen lycka än så länge.

I torsdags och lördags umgicks jag med CJ, som är nere på besök, och Mia. Det blev filmkväll med dem, Filip och Ingrid i onsdags och sedan allmänt häng i lördags. Häng med glass är bra häng. I lördags gick jag och Palme till Kino och såg "The Cabin in the Woods" också, vilket visade sig vara en söt och överraskande film á Joss Whedon. Igår åkte jag och Palme till Maria Hs nya lya i Hässleholm där vi bjöds på spaghetti bolognese och spelade mahjong med henne och Bjarke. Jag vann inte särskilt mycket.

Planer för veckan? Jobb, jobb, jobb, jobb, jobb och kanske filmkväll. Har även en diktdeadline på söndag - har jag specialskrivit en kortare dikt enligt specifika önskemål så får jag valfritt brädspel nästa GothCon. Det låter som en bra deal.

Och jo, jag har nästan vant mig vid min iPhone, även om jag knappt använder dess funktioner.

No comments: