Sunday 26 July 2009

Pengar pengar pengar!

Idag när jag steg in genom dörren efter en helg annorstädes trampade jag nästan på ett kuvert. Och vad låg i kuvertet, om inte mitt första lönebesked! Någonsin! Jag har tjänat ihop mina första kronor, mina första ekonomiska resurser på vägen mot världsherravälde! Jag har storhetsvansinne för tillfället efter denna bragd. Jag har slitit ihop slantar!

I övrigt har jag varit i Linköping. Träffade Lena bland annat. Vi gick på plankor över Kärna mosse (även om jag gick rätt mycket i det finsk sjö-luktande kärret också) och åt en massa god mat, samt åtnjöt Emil Jensens briljans tillsammans. Sedan träffade jag systrarna i Toves nya bostad. Vi såg "Patrik 1,5" och "Låt den rätte komma in", samt hade det gemytligt i allmänhet. På fredagen var det dags för dragracing, närmare bestämt Veidec Festival på Mantorp Park, Europas största dragracingtävling. Det ni! Där blev det boende i trailer och konstant motorljud. Diesel blandades med en aning nitro och luften var tjock. Mycket snabba bilar och cyklar som sprutade rök. Jag gillar rök. Vi kvalade men eliminerades tidigare idag, tyvärr. Nu är jag tillbaka i Eslöv och hoppas nu mer än någonsin på att få jobb under veckan. Pengar! Makt! Vansinne!

No comments: